Alla inlägg den 22 september 2016

Av ladivamaria - 22 september 2016 22:22

Jag har ju (självklart) tittat på massor av klänningar på nätet.
Vbridal och Bldress är två sidor där jag hänger rätt mycket ;-)
Jag har blivit lite "kär" i flera klänningar vilka alla är ganska spektakulära. Precis som jag vill ha det. Jag vill inte se ut som en princessa, jag är ingen liten tjej, snarare en drottning i så fall...
Igår visade jag några klänningar för Oliver, ja vi är inte skrockfulla...han får se klänningen innan bröllopet, vi gör oss i ordning tillsammans och åker alla fem tillsammans till Orangeriet.
Han gjorde sitt bästa för att verka intresserad men jag valde nog fel tillfälle att prata om klänningar.
Men iallafall, han hade en poäng om en eller två av klänningarna. Det är väldigt mycket tyg, långa släp och stora kjolar....så den kommer att bli smutsig, folk kommer att trampa på den och jag kommer att ha svårt att dansa och röra mig fritt.

Nu är det inte denna klänningen jag är lite småkär i, men släpet liknar släpet på "min" klänning.

Något sånt här kanske blir jättesvårt att hantera under kvällen?
Många klänningar kan man ju "koppla bort" släpet på. Eller så finns det en ögla som man kan ha runt handleden. Men det måste bli väldigt tungt...?
Usch jag vet inte....
Jag skulle verkligen behöva era råd här. Ni som har gift er, vad hade ni för klänning? Släp eller inget släp? Kunde man ta av det? Eller höll ni upp det? Var det tungt? Kunde ni röra er?
Skulle ni välja samma klänning idag?

Ingen av dessa klänningar är som sagt någon klänning jag har gillat, men jag tänker hålla det hemligt för er tills dagen kommer.... Oliver får som sagt se den, och antagligen min mamma... Men ingen annan.
Det får bli en överraskning. :-D

Så vad tror ni? Tänker ni? Jag skulle verkligen uppskatta alla synpunkter.

Av ladivamaria - 22 september 2016 14:42

Min mamma har pratat om att flyga luftballong i säkert tjugo år. Hon har flera gånger sagt att om någon vill ge henne något speciellt så vill hon ha ett presentkort på en ballongfärd. Hon har önskar sig det när hon fyllde sextio, när hon pensionerades och när hon fyllde sjuttio.
De senaste åren har hon sagt att "jo, jag skulle vilja flyga innan jag dör..."
I februari fyllde hon sjuttiofem och jag tänkte att det är nu eller aldrig!
Så vi bokade en tid för flygning tidigt i somras, vilken blev avbokad pga dåligt väder. Tiden blev avbokad tre gånger, men igår blev det äntligen av!

Så härligt det var att se henne så glad och uppspelt! Och jag är otroligt glad att jag och min familj kunde uppfylla denna önskan för henne.
Hon landade i en kohage där vi mötte henne med kaffe och mackor. Det blev mörkt medans vi stod där och temperaturen sjönk snabbt.

En dag kanske jag också kommer upp i en ballong...
Förhoppningsvis innan jag fyller sjuttiofem...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards