Alla inlägg den 3 september 2016

Av ladivamaria - 3 september 2016 21:27

En så härlig dag det varit idag! Jag och Elin var ute hela förmiddagen,

Tittade på sniglar, matade getter, jagade fjärilar och gungade.

Elin ville motionera lite, och när vi sprang uppför en kulle vände hon sig om och sa: Kämpa mamma!
Vilken pepp alltså! Jag hade nog kunnat springa en mil om hon hejade på mig.
Medans Elin sov middag körde jag och handlade och levererade alla varor som mina kunder beställt från Forever.
Under eftermiddagen bara mös vi i soffan, jag läste och halvsov, Elin och Johanna tittade på en film och Oliver klippte mossan.

Vi åt en ganska tidig middag, jag lagade "vilda biffar" som egentligen ska göras med älgfärs men jag tog fläskfärs för det hade vi hemma, men jag använde viltfond och whiskey som det stod i receptet. Det blev jättegott! Kommer nog att prova älgfärs vid något tillfälle, men det är helt ok att använda annan färs.
Oliver gjorde sig klar och åkte iväg till Helsingborg för att träffa några vänner på en fest. Jag skulle egentligen också ha följt med, men eftersom jag varit hemifrån fyra kvällar denna veckan och även ska jobba imorgon, kände jag att jag ville vara hemma, natta Elin och lägga mig hyfsat tidigt.
Medans jag diskade byggde Elin och Johanna en koja

Jag är så glad att Elin har en storasyster, och att hon dessutom är så härlig som Johanna som älskar att leka med henne, ja det värmer mitt hjärta till bristningsgränsen. Jag älskar att hon har Erik som storebror också, han beskyddar henne och jag kan se henne vira honom runt sitt lillfinger hela sitt liv.

Nu när Elin sover har jag och Johanna däckat i soffan, med filtar och Cola i glasen, vi har tittat på elefanten Horton....
Och jag funderar på om jag ska lägga mig....
Har ni det bra denna lördagkväll?

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards