Direktlänk till inlägg 22 augusti 2016

Goda grannar

Av ladivamaria - 22 augusti 2016 20:43

En dag i somras satt vi i trädgården när jag hörde Elin gråta. Jag ropade på henne men hon kom inte, så jag gick in för att att hitta henne sittandes med en leksak, hur glad som helst. Konstigt. Men jag gick ut och satte mig igen. Efter ett tag hörde jag det igen, så jag gick in igen men hon var fortfarande glad. När det hände tredje gången sa jag till Oliver; Vem har barn här som gråter?!?
Nej det är grannarnas getter.
Ursäkta mig??
Getter?
Får man ha det hur som helst??
Ja nästan... Man måste ha stängsel/staket som de inte kan ta sig över, under eller igenom.
Vi hör dem hela tiden, määähäää.... Gulligt, när de fortfarande är små.... Jag hoppas bara det inte blir olidligt när de är gamla bockar och tackor....
Idag gick jag och Elin och hälsade på dem.

Visst är de ljuvliga!? Elin sträckte fram handen, drog undan den snabbt och skrattade högt. "Läschkit" sa hon och skrattade igen.

Barn och djur är så underbart att se tillsammans. Jag blir alldeles varm i magen när jag ser Elin med ett djur, hon blir så uppspelt, hon vet inte riktigt vad hon ska göra med sig själv. Men det är härligt.

När vi hade varit hos getterna ett tag gick vi in och lagade mat. Lasagne.

Ja jag har ärtor i min lasagne, ibland även majs och morötter. För att få de där extra grönsakerna och vitaminerna.
Erik gillar inte pasta, så jag gjorde bara köttfärs och broccoli till honom. Vi har riktiga gourmet-barn. Pasta, korv och potatismos är inget som gillas. Däremot oxfile, räkor och oliver, det äts gärna tills det kommer ut ur öronen på dem.
Underbara knasiga ungar.
Vi får kolla getterna en gång till

[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladivamaria - 11 april 2020 10:58

Det var så länge sen jag bloggade att jag inte vet var jag ska börja... det har varit ett tufft halvår. Eller snarare åtta månader. Jag började ju ett nytt jobb i juni förra året om någon minns att jag skrev det? Bloggade jag om det? Jag minns inte e...

Av ladivamaria - 8 juli 2019 15:05

Alla har något som de verkligen gillar att göra men som de samtidigt tycker är lite pinsamt, har jag hört.. som att lyssna på riktigt dålig musik, klämma finnar, äta kalla vita bönor direkt ur burken.... jag tänkte berätta och visa er en av mina heml...

Av ladivamaria - 26 juni 2019 10:11

Ja, nu var det länge sen jag skrev igen, livet har varit hektiskt, är hektiskt och stressigt, men ändå bra. Jag har fått nytt jobb (can I get a WHOOP WHOOP) äntligen lite mer stabilitet i familjelivet i fråga om mina arbetstider, vi vet alltid när ...

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk. I Göteborg. Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt. Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick ...

Av ladivamaria - 19 maj 2019 07:24


Det var så länge sedan jag bloggade att sökfältet glömt "Bloggplatsen".... jag borde skämmas som uppdaterar så sällan! MEN, jag har haft lite annat för mig, som ni kanske minns skickade jag mina engelska diplom till UHR (Universitets och Högskole R...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards