Alla inlägg den 17 augusti 2016

Av ladivamaria - 17 augusti 2016 23:11

Idag började att vara en sån där dag då jag bara var tvungen att äta ett paket med chokladdoppade bragokex. (Säger du chex eller Kex??) Jag hade lovat Oliver att klippa gräset om det inte regnade. Och såklart var det strålande solsken när jag kom hem efter att ha lämnat Elin på dagis. Jag satte mig för att vänta på regnet som aldrig kom och efter en halvtimme och cirka sju kex tänkte jag att jag lika gärna kunde ta fram gräsklipparen och få det gjort (kanske bränna en kalori eller två) som att sitta vid köksbordet och stirra ut på vändzonen.
Jag insåg direkt när jag kom ut på baksidan att det skulle krävas viss omorganisation av alla krukor innan jag kunde göra något annat. Så skottkärran kom fram, tomatplantan, smultronplantorna och ärtskotten åkte till komposthögen (eller kullen där det växer en onödigt stor mängd brännäslor) och jag stod ett tag och inspekterade det jag försökt odla i våras och under sommaren.

Vissen ros... Om jag klipper till den lite, kan den ta sig igen tro?

Samma sak varje år.... Jag odlar mynta för glatta livet så jag kan göra mojitos när vi har gäster, eller när det är onsdag....
Jag har ännu inte druckit någon mojito denna sommaren, trots att jag envisas med att kalla den för min favoritdrink.....Nu blommar den och jag funderar på om jag ska slänga den till nässlorna också....

Oreganon har också skjutit i höjden och blommar (eller nåt). Varför valde jag oregano?? Antagligen för att bladen är vackra, jag använder aldrig oregano.

Morötterna verkar däremot frodas... Eller, så här såg de som jag drog upp till midsommar också ut och de var små, beiga till färgen och torra och träiga till smaken. Så dessa ska få stå längre, kanske till nästa sommar? Kan man övervintra morötter?

Sen var det alltså dags att börja klippa, vilket inte var lätt alls! Till en början hade någon ställt en uppblåst barnpool framför dörren i garaget så jag kom inte ut. Jag gav nästan upp och tänkte ge Oliver själv skulden, men så lossnade det och jag fick ut gräsklipparen! Men helt ärligt så har vi inte så mycket gräs i vår matta, det är mest mossa. Har du någon aning om hur tungt det är att klippa mossa??
Bättre än så här blir det inte i allafall

I allafall, när jag gick där och klippte så kände jag att blev biten av något på armen. En hästfluga-jäkel!! Jag kände hur den sjönk sina skarpa små tänder ner i mitt armkött. Jag ojade mig och skakade på armen för att få bort den. Men den satt fast!!! Och vägrade släppa. Jag fick släppa handtaget på gräsklipparen för att helt sonika lyfta bort f..&@ som äter upp mig.
Jag är lite överkänslig mot krypbett, när jag var liten svullnade jag upp jättemycket om jag blev biten av en mygga.

Det syns ju inget på fotot Men armen är stor och svullen och kliar som in i vassen. Då är det tur att jag har aloe Vera som jag kan smeta på och massera in i huden. Aloe vera är i min mening jättebra produkter.

Jag förvarar den i kylen, då är den sval när man sörjer sig efter en lite lätt skada. Den funkar jättebra på huden efter att man har bränt sig i solen också.
Ikväll har jag varit på en affärspresentation och blivit inspirerad. Jag känner mig motiverad och taggad inför hösten! Hur känner ni er? Redo för att jobba? Fokusera på dina mål? Dina drömmar? Hur ska du ta dig dit? Vad drömmer du om?
Nu ska jag drömma att någon kapar av min högra arm så jag inte kliar av mig armen.
Sov gott Kram!

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards