Alla inlägg den 13 augusti 2016

Av ladivamaria - 13 augusti 2016 22:47

Det är ju rena hösten...lite väl tidigt tycker jag, tråkigt...men samtidigt mysigt. Dagen har spenderats med Elin, vi lämnade Johanna och Erik hos sin mamma vid tolv eftersom de  skulle på kräftskiva hos sin mormor. Sen hämtade vi Olivers kompis Jonas och släppte av dem båda vid stationen i Ängelholm där de skulle ta tåget till Helsingborg och sen vidare till Helsingör och Strandborgen.

Jag och ungen min körde hem och har stannat inne hela denna ruskiga dag. Tvättmaskinen har gått varm (det gjorde den ju förra helgen också...varför tar det aldrig slut med dessa smutsiga kläder??) och vi har lekt, ritat och ätit lunch.

Elin placerade mig på soffan och sa till mig att sova, hon hämtade sin napp, sitt (lilla) täcke och en nalle till mig, sen lade hon handen över mina ögon och sa; sov nu mamma.

Jag fick sova i ganska exakt en och en halv minut, sen satte hon sig på min mage och hoppade upp och ner. Det var ju sådär skönt....

Jag försökte presentera henne för Mamma Mia - filmen, men det var hon inte imponerad av.

"Elin inte om!!" 

"NÄHÄ, men tror du att jag tycker om att se Pippi Långstrump och Emil i Lönneberga 517 gånger varje dag??"

"JA!"

Jahapp....så vi tittade på Emil.....Och sjöng... Emil hette HaNNNNNNN (betoning på N!!....)


Bad, kvällsmat och sen säng, det tog henne bara en halvtimme att somna ikväll (efter den dagliga jättebajsen) YESSSS!!!

Så jag har fått lite lugn och ro, tid för mig själv ikväll.

Vad gör man då?

Kollar Youtube för roliga bröllopsklipp såklart!!

Tänker på underhållning...den första dansen har ju gått så långt ifrån den traditionella bröllopsvalsen man kan komma... Den har dansat iväg helt...

Undrar om jag och Oliver kan lära oss något sånt här på tio månader...?


Jag har också sett en hel del "överraskningsdanser". Där bruden eller brudgummen (ibland båda..) har överraskat alla på festen med en dans... Ibland har föräldrarna också varit med...

Det ÄR ju kul med överraskningar, jag ÄLSKAR överraskningar, (så länge de är roliga och positiva)

Vad tycker ni om den här killen och hans kompisar?


Ja Oliver älskling, det är en hint till dig....  

Men på tal om överraskningar! Ni har väl alla sett prästen som sjunger Halleluja till ett brudpar??

Jag kan titta på det hundra gånger, jag ryser varje gång och får lite tårar i ögonen....

Men han har nog känt brudparet länge....sen de båda eller en av dem var små.... Då blir det ju väldigt personligt.

Om man känner vigselförrättaren alltså...

Men vänta nu....

DET GÖR VI OCKSÅ     Mia min kära vän.... Detta är en pik till dig...


Det är ju alltid kul med ett annorlunda sätt att ta sig in i kyrkan...eller platsen där man ska vigas.. Denna har ni säkert också sett...?

Jag undrar om jag kan få med mig Erik och Oliver på detta...? Johanna och Elin är inga problem... De skulle stjäla showen utan svårigheter... Men killarna...? De är lite mer reserverade liksom...

Under dagen har jag hört MÅNGA bröllopslåtar.... Eller låtar som har använts som första dansen eller som "ingångslåt" och Chris Browns "Forever" Bruno Mars "Marry you" och "Single ladies" av Beyonce är VÄLDIGT populära...

Så vi skippar nog dem....


Ja nu är det snart bara nio månader kvar... Vi får väl se hur vi tar oss in, om någon blir överraskad om någon sjunger eller om det ösregnar så vi blir blöta.

Nu är det sängdags, Oliver har kommit hem och ligger och sover i mitt knä. (Jag avstod frestelsen att ta ett foto och lägga ut....)

Hoppas ni alla har en härlig helg.

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards