Alla inlägg den 12 augusti 2016

Av ladivamaria - 12 augusti 2016 14:18

Till ett bröllop ska det vara blommor. Blommor till mig, till mina tärnor, till bordsdekorationerna och till Olivers och Eriks knapphål.
Jag ska ha en bukett i handen, kanske något i håret.... Tjejerna ska ha små buketter, en mindre version av min och killarna ska ha en blomma och något lite grönt på kavajslaget.
Så är det ju, tradition, det rätta i vett och etikett....

Jag gillar liljor, de här callaliljorna är otroligt vackra, men....är de inte lite "begravning" över dem?
Och är buketten inte lite väl stor? Lite "lång" om ni förstår vad jag menar?

Lite bättre kanske? Jag gillar att det inte är kritvita blommor... Men...nej, det känns inte som "jag".

Men vad är detta?? Gräsligt!!

Och detta? Som en underlig piska..!
Vem i sina sinnes fulla bruk skulle ha en sån här bukett? Kan det än kallas bukett?

Tulpaner är fint, faktiskt en av mina favoritblommor. Men ändå inte....
Så jag tänker.. Måste man ha en blombukett? Jag kommer att hålla den i ca 20 minuter, sen kommer jag att lägga den på något bord och glömma den... Jag vet att många sparar och torkar sina brudbuketter, men egentligen, om man tänker efter, varför då?
Varför ska jag ha en vissen bukett liggandes eller hängandes hemma tills....
Ja tills när då?
Tills vår första bröllopsdag?
Tills jag dör?
Blommor är fint, jättefint. Jag tycker mycket om blommor, men jag tycker bättre om diamanter.
Kanske kan jag ha en bukett med diamanter?

Jag hittade ingen bild på en diamantbukett... Dock massor av bilder på diamanter.

Vad är detta?
En spira?
Det kan jag ha kanske? Istället för blommor? Men om jag ska ha en spira måste jag ha en krona....

Victoria var så vacker på sin bröllopsdag, men en sådan här huvudbonad är definitivt inte min stil....
Men kanske den här?

Tjohoo!
Men då återkommer vi till håret...vad ska jag göra med mitt hår??
Jag ringde min frisör i förrgår för att boka honom och diskutera vad som kan göras...
Han var upptagen, men bad att få ringa mig.
Det är 48 timmar sen....
Jag känner ett bridezilla moment komma krypande....
Vad ska jag göra?
Ringa igen?
Kontakta en annan frisör?
Mejla honom något spydigt?
Det är ju inte jättebråttom.... Men jag vill gärna ha det fixat....
Vad hade du gjort?

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards