Direktlänk till inlägg 29 juli 2016

Teddy in the house

Av ladivamaria - 29 juli 2016 21:21

Idag har vi haft besök av Teddy magikern. Teddy är en av mina favorittjejer i hela världen. Vi har haft så mycket kul ihop när vi var unga. (Det är lite smärtsamt att skriva "när vi var unga) falskleg för att komma in på nattklubbar som krävde högre ålder än vad vi var, lyckan när man dessutom lyckades smuggla in en liten petflaska med alkohol....
Som sagt, vi har hittat på mycket bus tillsammans.
Hon heter inte Teddy, utan Maria som jag, men vi kallar henne för Teddy.

Teddy och hennes dotter Julia kom hit vid lunchtid, vi kramades länge, eftersom de bor i Åkersberga träffas vi inte så ofta som vi vill.
Efter att vi pratat lite tog Oliver de tre största barnen och körde till stranden. Jag, Teddy och Elin stannade hemma så att Elin kunde sova. Den lilla gullungen sov i över två timmar så jag och Teddy fick några ljuva timmar att snacka bara hon och jag.
När sen de andra kom från stranden körde vi och köpte kinamat och åt i vårt uterum.

Ätpinnar är kul... Johanna och Julia kommer väldigt bra överens vilket är jätteskoj!
Nu sitter jag, Oliver och Johanna i soffan och ska kolla en film. Vi började med Life Aquatic, men vi stängde av efter tio minuter, rekommenderar den inte. Nu försöker vi med "A walk in the Woods"
Återkommer med recension...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladivamaria - 11 april 2020 10:58

Det var så länge sen jag bloggade att jag inte vet var jag ska börja... det har varit ett tufft halvår. Eller snarare åtta månader. Jag började ju ett nytt jobb i juni förra året om någon minns att jag skrev det? Bloggade jag om det? Jag minns inte e...

Av ladivamaria - 8 juli 2019 15:05

Alla har något som de verkligen gillar att göra men som de samtidigt tycker är lite pinsamt, har jag hört.. som att lyssna på riktigt dålig musik, klämma finnar, äta kalla vita bönor direkt ur burken.... jag tänkte berätta och visa er en av mina heml...

Av ladivamaria - 26 juni 2019 10:11

Ja, nu var det länge sen jag skrev igen, livet har varit hektiskt, är hektiskt och stressigt, men ändå bra. Jag har fått nytt jobb (can I get a WHOOP WHOOP) äntligen lite mer stabilitet i familjelivet i fråga om mina arbetstider, vi vet alltid när ...

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk. I Göteborg. Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt. Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick ...

Av ladivamaria - 19 maj 2019 07:24


Det var så länge sedan jag bloggade att sökfältet glömt "Bloggplatsen".... jag borde skämmas som uppdaterar så sällan! MEN, jag har haft lite annat för mig, som ni kanske minns skickade jag mina engelska diplom till UHR (Universitets och Högskole R...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards