Direktlänk till inlägg 26 juli 2016

Dansa, Pausa, Dansa...

Av ladivamaria - 26 juli 2016 21:45

Jobba, ledig, jobba. Ja så ser min vecka ut, jobba ett dygn, ledig ett dygn, jobba ett dygn...osv
Jag känner alltid att jag måste få ut så mycket som möjligt av dessa lediga dagar, så att Elin och resten av familjen känner hur viktiga de är för mig. Så idag var vi iväg och köpte en ny pool till Elin på Biltema. Sen körde vi ut till reningsverket där Oliver sprang en runda och jag Johanna och Elin promenerade.
Johanna är förresten Olivers dotter, hans son heter Erik. Eller det heter de inte alls, men deras identiteter behöver också skyddas mot paparazzi och annat löst pack... Så vi hittade på andra namn till dem.
Jag och Elin är inte alls så, vi älskar att stå i centrum och skulle bli överlyckliga om det stod en paparazzi ute i vår vändzon en morgon.

I allafall, tillbaka till vår motionsrunda, Oliver sprang iväg och vi tjejer började gå, sen hittade vi vilda hallon och sen gick vi inte så mycket längre.

Vi hade promenerat ungefär femhundra meter när Oliver sprang om oss på sitt andra varv... Så är det när vi motionerar tillsammans. Jag ger järnet, springer tills jag spränger ett blodkärl, svettas som en gnu och han har knappt värmt upp, joggar lite lätt fram för att kolla så att min puls inte är för hög.
Har ni sett Identity thief?
Scenen där Melissa McCarthy försöker springa ifrån killen vars identitet från, ute på motorvägen?
Det är så vi är, jag och Oliver...

Lite småvarma körde vi sen till Klitterhus för att bada. Ja inte jag då, jag badar inte i Sverige. För kallt...
Men Oliver, Johanna och Elin kastade sig i vågorna med förtjusta rop.
När vi kom hem pumpades poolen upp och grillen startades.

Stora tjejen hjälper pappa.
Och leker med stora syster.

Det har varit en härlig dag, nu väntar sängen på mig. Imorgon är som sagt jobbdag igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladivamaria - 11 april 2020 10:58

Det var så länge sen jag bloggade att jag inte vet var jag ska börja... det har varit ett tufft halvår. Eller snarare åtta månader. Jag började ju ett nytt jobb i juni förra året om någon minns att jag skrev det? Bloggade jag om det? Jag minns inte e...

Av ladivamaria - 8 juli 2019 15:05

Alla har något som de verkligen gillar att göra men som de samtidigt tycker är lite pinsamt, har jag hört.. som att lyssna på riktigt dålig musik, klämma finnar, äta kalla vita bönor direkt ur burken.... jag tänkte berätta och visa er en av mina heml...

Av ladivamaria - 26 juni 2019 10:11

Ja, nu var det länge sen jag skrev igen, livet har varit hektiskt, är hektiskt och stressigt, men ändå bra. Jag har fått nytt jobb (can I get a WHOOP WHOOP) äntligen lite mer stabilitet i familjelivet i fråga om mina arbetstider, vi vet alltid när ...

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk. I Göteborg. Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt. Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick ...

Av ladivamaria - 19 maj 2019 07:24


Det var så länge sedan jag bloggade att sökfältet glömt "Bloggplatsen".... jag borde skämmas som uppdaterar så sällan! MEN, jag har haft lite annat för mig, som ni kanske minns skickade jag mina engelska diplom till UHR (Universitets och Högskole R...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards