Alla inlägg den 23 juli 2016

Av ladivamaria - 23 juli 2016 22:22

Jag ska börja med att säga att Oliver, min blivande man, min sambo, mannen i mitt liv, är anti sociala medier. Han har Facebook men varannan dag funderar han på att stänga ner sitt konto. Hittills har jag lyckats övertala honom att låta bli....

Så över till kvällen...
Vi har ätit en fantastiskt god (och dyr) ryggbiff till middag. Den stackars hovmästaren sprang benen av sig och jag såg att han var otroligt stressad och fick inte mycket hjälp av de tre tjejer som var anställda för att servera och ta beställningar.
Men hovmästaren var som sagt väldigt trevlig så jag rekommenderar verkligen restaurang Avenue vid ån i Halmstad.

Nu sitter vi på ett jättehärligt ställe, lyssnar på "alternativ musik" och njuter av värmen.
Stand-up-comedy folk från Oslipat har förgyllt en timme av vår tid och vi smider planer för framtiden.

Lagom varmt vin och Olivers snygga ben.
Världen är verkligen liten, en kille som jag gick i gymnasiet med är med i den här "gruppen" som heter Oslipat.
Kul att se honom igen!

Visst ser det härligt ut?
Jag har så mycket planer och önskningar här och nu....

Av ladivamaria - 23 juli 2016 16:12

Det är för varmt. FÖR VARMT. Jo! Jag får liv att klaga för jag klagar inte på hösten eller vintern. Bara ibland.
Alla som känner mig vet hur jag blir när det är varmt. Sur, irriterad och lättstött... Så här är vi, tillbaka på hotellrummet med fläkten på och bara linne och underkläder på.
Jag börjar bli på bättre humör. Oliver köpte godis och Cola zero till mig.
Jag är tacksam för min underbare blivande make som älskar mig trots att jag är grinig över ngt så banalt som vädret och köper sötsaker till mig trots att jag tidigare förbjudit honom att göra det.

Imorse efter en god hotellfrukost promenerade vi en bit på prins Bertils stig. Brukade han och Lilian promenera här tro?
Vi svalkade fötterna i havet och undrade varför vi lämnat badkläderna på hotellet??
Sen åt vi en jättegod lunch på ett ställe utmed Nissan.

Söderfamiljen. Det rekommenderas varmt om ni har vägarna förbi. Vi pratade lite med ett äldre par som hade släktingar i Ängelholm. Liten värld....
Jag åt en supergod kycklingsallad. Jag älskar verkligen sallad, jag sa till Oliver; varför äter jag inte sallad oftare? Det är ju så himla gott!

Vitt vin till lunchen sen promenad in till centrum. Trots att det är för varmt och jag mår dåligt så har vi det helt underbart.
Ikväll blir det nog italiensk middag.

Den här tjejen stötte vi på. Lite kul med levande material på en staty, undrar om hon står där under vintern också?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards