Alla inlägg den 20 juli 2016

Av ladivamaria - 20 juli 2016 23:43

För att fira vår förlovning ville svärmor bjuda på middag ikväll. Det är alltid uppskattat att slippa laga mat och diska.... Olivers bror med familj var också med vilket alltid är trevligt.
Svärmor hade lagat inbakad fläskfilé med ris och sallad, yum! säger jag bara.... Det där med matlagning, det kan hon min svärmor.
Vi gick sen ner till stranden i Skälderviken och barnen badade. Barnen och min blivande man....

Elin älskar vatten, men det var ju trots allt lite kallt, så när hon stod på bryggan hoppade och tjoade hon och skrek "bada bada" när sen Oliver tog henne och bar ner henne i vattnet så skrek hon att det var kallt. Men hon skrattade i allafall och tyckte det var roligt. Sen ville hon springa hem, eller "pinga" som hon säger...
Det var en så vacker kväll, ännu en afton man aldrig vill ska ta slut.
Vi gick sen tillbaka till svärmor och åt hemgjord nutellaglass med hallon och persikor. Munorgasm!
Sen satt jag, svärmor och min mamma på balkongen, delade ytterligare en flaska vin och löste världsproblemen.
Nu är klockan snart midnatt och jag måste inta horisontalläge innan jag ramlar ihop i köket. Utav utmattning, inte vin såklart.
Jag hoppas ni har det bra där ute i sommarvärmen som äntligen kom.

Present från svärmor, här ska vi skramla ihop till vårt bröllop.

Av ladivamaria - 20 juli 2016 00:08

Idag har varit en sån där dag som jag önskar aldrig tog slut. Jag ligger nerbäddad med en varm mumlande känsla i magen.
Jag och Oliver och Elin har varit i Malmö. Vi körde ner strax innan tolv för jag skulle klippa mig kl ett.
Jag kan ana att många av er tänker att jag är galen som åker ner till Malmö för att klippa mig, det finns ju frisörer i Ängelholm...
Jo, det finns det ju, jag har varit hos tre av dem och blev inte imponerad. En tjej ägnade mer tid åt sin mobiltelefon och att diskutera den nya killen med sin kollega - än att klippa mig. Sånt gör mig lagom irriterad.
En kille talade om för mig att jag hade ett väldigt ovanligt, svårtskött hår och han "rekommenderade" att jag köpte massor med produkter för tusentals kronor.
Det kändes inte heller riktigt ok.
Så min härliga frisör heter Roland, han äger salong Engelbreksgatan 12 i Malmö.

Vi pratade så klart bröllop.... Och han blev eld och lågor när jag frågade om han ville göra mitt hår till bröllopet. Så nu ska jag kolla på olika frisyrer!!

Så här?

Eller med växter?

Bedhead?

Vi får se....
När jag var färdig så åt vi lunch på lilla torg. Jättegod fläskfilé med pommes och rödvinssky.
Sen strosade vi i stan och kollade på olika saker, tog en glass och bara njöt av det vackra vädret.
Sen åkte vi ut till några vänner som bor utanför Malmö. Vi grillade, drack vin och bara umgicks! Ljuvligt!

Nu har jag svårt att hålla ögonen öppna, så jag önskar er en god natt.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards