Alla inlägg den 6 juli 2016

Av ladivamaria - 6 juli 2016 12:49

Undrar ni hur det gick till när Oliver friade? Jag berättar så gärna!
Jag måste bara berätta lite bakgrund först, förhoppningsvis utan att tråka ut er fullständigt...

Oliver har varit gift tidigare och jag var förlovad när jag bodde i England. Relationen mellan Oliver och hans ex är bra, de har två barn tillsammans och vi vill alla att de ska må bra. Så det är det enda som behöver sägas på den punkten.
Relationen mellan mig och mitt ex är fantastiskt bra, den är icke existerande. För att göra en lång och invecklad historia kort så var vi förlovade, kyrka bokad, klänning uppsydd, smekmånad betald (av min kära far) och fyra månader innan bröllopet ångrade han sig. Vi separerade och jag flyttade hem till Sverige igen. I ett mentalt dåligt skick.

När jag och Oliver träffades (fyra år senare) så mådde jag fantastiskt, både fysiskt och psykiskt. Och vi blev kära väldigt snabbt. Typ första gången vi träffades. Tre månader senare var jag gravid och i juni 2014 föddes vår dotter. Alltså mindre än ett år efter att vi träffats.
Visst har vi olika åsikter men vi har inte "krisat" och vi har aldrig haft något stort bråk. Vi är lyckliga.
Och nu ska vi gifta oss.

Så tillbaka till frieriet.
Det var på midsommarafton, vi hade fest här med våra vänner, det var galet varmt. Jag tänkte några gånger "Nu smälter jag, eller brinner upp"
Vi åt en traditionell midsommarlunch med sill, potatis, gräddfil, gräslök, bröd och allt annat som sig "bör". Vi lekte lekar, badade i plaskpoolen och umgicks med våra närmaste vänner.
En otroligt härlig dag med andra ord.

Ett exempel på lek och skoj....
Vuxna, barn, hundar och vatten i en salig ljuvlig röra.

Frammåt kvällen, vid sju-tiden tände vi grillen och grillade korv. Det var skönt att sitta i skuggan och känna kroppstemperaturen gå ner från 800 grader till mer normala 39...
Oliver stod med en av killarna vid grillen, det tog väldigt lång tid och vi tjejer blev otåliga och sa till dem att skynda på. Så klyschigt egentligen, killarna vid grillen och tjejerna dukar fram tillbehör, men så var det.
Då börjar plötsligt "min" låt spela. Min favorit-kärlekslåt, och Oliver ställer sig upp. Han säger att han är glad att alla kom för att fira midsommar med oss, han är glad att han har lärt känna dem och väldigt glad att han lärt känna mig.
Vid detta laget undrade jag tyst hur mycket han hade druckit? Jag tyckte det var lite underligt att hålla ett välkomsttal när de varit här i åtta timmar.... Sen säger han: Och så har jag en viktig fråga till dig Maria,
Han gick runt bordet och ställde sig på knä framför mig
Vill du gifta dig med mig?

Och självklart var svaret JA!!!
En sådan tur att alla hade sina mobiler på bordet och var snabba att ta några bilder.

Och ringen...?
Ringen ringen ringen!
Den kanske inte är klassiskt "prinsess-vacker" och vilken tur det! Jag är inte en liten prinsessa, om något så är jag i såfall en drottning.
Jag trodde länge att min ring skulle ha en jättestor diamant. Ni vet den typiska förlovningsringen...

Jättefin, men opraktisk i mitt liv. Och lite tråkig... Förlåt, men jag inser att jag inte längre är besatt av det största av det största... Jag vill ha det som är mer personligt.
Så, här är min ring

Den är av stål och har tre diamanter.
Jag älskar den!
Ringen på bilden är en atrapp som Oliver fick låna. Nu har vi beställt våra egna som är graverade med våra namn. Mitt namn i hans och hans namn i min.
Så snart är vi förlovade på riktigt. Men denna väntan....gör mig tokig.....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards