Alla inlägg den 5 juli 2016

Av ladivamaria - 5 juli 2016 14:02

Jag tänkte börja blogga igen, att skriva har gått lite som en röd tråd i mitt liv. Från favoritlektionen i skolan - skriva uppsats - till några påbörjade men inte avslutade böcker som ligger i en byrålåda... Detta är min fjärde blogg och jag hoppas att Ni som läser kommer att gilla den.

För Er som inte känner mig kan jag berätta att jag bor i en liten by utanför Ängelholm, tillsammans med min sambo och vår tvååriga dotter och varannan vecka kommer min sambos två andra barn, mina bonusbarn eller stjärnbarn, hit och väcker liv i huset.

Min sambo, mannen i mitt liv, mitt livs stora kärlek. Han är väldigt mån om sitt privatliv, han är orolig att han ska bli stoppad på gatan och kanske förföljd av paparazis, så han vill inte att jag använder hans riktiga namn.

Jag ska ge honom ett annat namn. Vi gick igenom några förslag, Knut-Göran, Bengt-Gunnar och Nils-Sven åkte direkt i papperskorgen. Likaså gjorde Fuckface och Dickhead...

Men jag har fått fria tyglar att ge honom ett bra namn. Det är inte jättesvårt, jag har några favoritnamn; Oden, Otto och Tristan. Men det ska han inte heta, han ska få det vackraste namnet jag vet. Namnet som vår dotter skulle ha fått om hon blivit en son.

Oliver!

Så jag och Oliver bor i en liten by med 350 invånare - typ. Här finns en kyrka, en förskola och några kor, men ingen affär. Däremot så hålls det "Pubafton" i bygdegården den sista fredagen i månaden. Då är det säkert livat där, dock har vi inte haft möjlighet att göra dem sällskap någon fredag än...


Vad ska denna bloggen handla om?

Livet tänkte jag. Tankar, funderingar och bilder. Och ja just det...

BRÖLLOP!

För jag ska gifta mig!! Med Oliver.

Nästa vecka har vi två möten inbokade. Ateljé livsrum.

  En lantlig, romantisk festlokal

och Orangeriet.

  även det lite lantligt stuk.

Vi ska skriva ner våra förväntningar och önskemål och sen prata ihop oss.

Jag har lovat Oliver att inte bli en galen bridezilla, men jag kommer att behöva flyga iväg i tankarna ibland. Fantisera om vit tyll och siden.....

     


Vad tycker ni?

Min stil eller vad?

Jag tror inte att jag kommer att dyka upp i en sån här kreation.... Men det är roligt att titta och tråna eller förfasas.



Musik kommer att vara ett viktigt inslag under dagen. Både jag och Oliver älskar musik, även om vår smak är väldigt olik varandras. Det kommer att bli en härlig mix av gammalt, nytt, dansant, synth och punk.

JAG LÄNGTAR SÅ OTROLIGT MYCKET!!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards